BOEKJE VIERKANT IN VIERKANT
Opdrachtgever: Stichting Vierkant in Vierkant; burgerinitiatief van tegen-de stroom-in-zwemmers
Opdracht: ontwerp een boekje over de realisatie van het sculptuur Vierkant in Vierkant in Leiden.
Het boekje is een eerbetoon aan Theo van Doesburg
Oplossing: een vierkant boekje. Ontworpen met uiteraard De Stijl in het achterhoofd en dankbaar gebruik gemaakt van foto’s van werk van Van Doesburg
FOLLOW-ME VOLGSPOTS
Opdrachtgever: Follow Me Tracking Solutions; High end software solutions for remote followspot control for a large number of shows. In het nederlands; software voor volgspots voor grote events
Opdracht: redesign van het logo
Oplossing: redesign van het logo, daarbij zoveel mogelijk gebruikmakend van de bestaande kleuren om herkenning te behouden
SLEUTELSTAD HYPOTHEEK & ADVIES
Opdrachtgever: Sleutelstad Hypotheek & Advies; een samenwerkingsverband tussen een makelaar, financieel adviseur en verzekeraar. www.sleutelstadassuradeuren.nl/
Opdracht: ontwikkel een logo/huisstijl
Oplossing: een logo dat vertrouwen uitstraalt en tegelijkertijd eigentijds is
Bij het ontwerp heb ik gebruik gemaakt van het wapen van Leiden; de bekende Leidse sleutels en uiteraard de kleur van Leiden, rood
FREELANDERS
Opdrachtgever: Freelanders, netwerk voor freelance ICT’ers en hun opdrachtgevers.
freelanders.nl/
Opdracht: logo ontwikkeling
Oplossing: een professioneel, intelligent en herkenbaar logo dat kracht en transparantie uitstraalt
SUPERCILIUM BROW HENNA
Opdrachtgever: een nieuw merk wenkbrauwverf, op natuurlijke basis. super-cilium.com
Opdracht: ontwikkel een logo, verpakkingen en etiketten
Oplossing: een ontwerp dat het gevoel van kwaliteit en vrouwelijkheid oproept en zakelijk genoeg blijft om vertrouwen uit te stralen
PROUD TODAY
Opdrachtgever: Proud Today adviseert een optimaal gezonde eet- en leefstijl op maat
Opdracht: logo ontwikkeling
Oplossing: het logo van Proud Today straalt energie en trots uit
ALPHA POWERCOACH
Opdrachtgever: fysiotherapeut en personal trainer. Voor een pittige bootcamp kun je ook bij hem terecht
Opdracht; ontwikkel een huisstijl
Oplossing: een sporty, iconisch, laagdrempelig en stoer logo dat uit elke mm een active lifestyle ademt
LEIDS VAKMAN VAN HET JAAR
Opdrachtgever: stadscafé van der Werff
Opdracht: logo ontwerp voor de introductie van een nieuw en ambachtelijk bier genaamd Pronck
Oplossing: een logo om stevig beet te pakken! Stoer en eigentijds, met – uiteraard – een link naar bier
FRESHBED
Opdrachtgever: In samenwerking met Brandmeister. FreshBed is een slaapsysteem met een innovatieve combinatie van klimaattechnologie en actieve ventilatie. Gemaakt om de hoogst haalbare slaapkwaliteit te bereiken. www.freshbed.com/nl/
Opdracht: ontwikkel een nieuwe corporate identity inclusief website
Oplossing: in de identity komen op speelse wijze telkens weer de usp’s van dit innovatieve product terug. Het geheel heeft een innovatieve en kwalitatieve uitstraling
ELLEN LANGEREE HUIDSPECIALISTE
Opdrachtgever: Ellen Langeree, huidspecialiste
Opdracht: nieuwe huisstijl
Oplossing: een serene en mooie karakteristieke typografie, die de persoonlijke touch van een beautybehandeling onderstreept. En een zon, die synoniem is voor een stralende huid
BLOEMENBOOT DE WATERTUIN
Opdrachtgever: DsignMarking
Opdracht: logovoorstel voor Bloemenboot de Watertuin. Het mocht hip en als het even kon met een grafisch icoon
Oplossing: een logo met een strakke en tegelijkertijd speelse typografie en een groot bloem-icoon. Het icoon is af te wisselen met bijvoorbeeld Kerst of Pasen
¡COMO MOLA!
Opdrachtgever: de dames van het merk Como Mola importeerden mooie sjaals en poncho’s uit Zuid-Amerika. Allemaal handwerk en gemaakt van mooie materialen zoals alpaca wol
Opdracht: logo ontwerp
Oplossing: een (uit)gebreid logo! Voor het logo maak ik speels gebruik van het authentieke karakter van de breisels
AUTO LEASE OUTLET
Opdrachtgever: Auto Lease Outlet verkoopt auto’s die rechtstreeks uit de lease komen. Prima auto’s en heel betaalbaar.
Opdracht: ontwikkel wervende advertenties en flyers
Oplossing: er kan soms een goedkoop sfeertje hangen rond occasions. Dat heb ik ondervangen met frisse kleuren en moderne fotografie, die ook een jonge doelgroep aanspreken
VOCKENNISCENTRUM MOBILITEITSBRANCHE
Opdrachtgever: VOC
Opdracht: maak een logo dat de dynamiek van de mobiliteitsbranche weerspiegelt
Oplossing: het logo is een en al dynamiek. Door de letter V in verschillende formaten te gebruiken, krijg je het idee van bewegende pijlen
KEYLIGHT WIRELESS EVENT LIGHTING
Opdrachtgever: Keylight, draadloos licht voor evenementen
Opdracht: de mensen van Keylight waren blij met hun logo; goed leesbaar en met wifi-streepjes. Toch ontbrak er iets aan
Oplossing: ik heb het logo verrijkt met een neongloed. Zo lijkt het alsof het logo echt brandt
BOEKJE AFSCHEIDWETHOUDER JOHN NEDERSTIGT
Opdrachtgever: een wethouder die afscheid neemt in stijl.
Met een document waarin zijn duurzame projecten op een rij zijn gezet.
Opdracht: met tekst van John Nederstigt en de foto’s van Denise binnen enkele dagen een boekje maken
Oplossing: fotografe Denise Abbas sleepte een fauteuil langs stad en land en legde deze stoel bij elk project vast. Prima input. Ik heb er een mooi boekje van gemaakt!
SERGE KNIPKUNST
Opdrachtgever: Gezellig en professioneel, dat is Serge een bekende kapperszaak in Leiden
Opdracht: logo ontwerp
Oplossing: dit logo maakte ik zo’n achttien jaar geleden.
Vind het leuk om aan jullie te laten zien.
Tijdloos en eigentijds. Daar tussenin ligt het speelveld
KAMERRAAD HOUSING AGENCY
Opdrachtgever: Kamerraad Verhuur
Opdracht: restyle ons oude logo
Oplossing: ik heb de kleuren wat meer van nu gemaakt.
Met de vlakken rechts ben ik vrij geweest. Is het een plattegrond? En deur in een gevel? De H van housing agency? Zeg het maar, alles is goed